У п'ятницю проводила з 8 класом 2 уроки: мову та літературу.
Я вирішила, що для того, щоб вони почали звертати на мене увагу, мені потрібно вивести їх з зони комфорту. Для цього я вирішила зробити такий крок: я їх попересаджувала за принципом "хто з ким не спілкується". Спочатку було обурення: "Я не буду з ним/нею сидіти!!!" На питання "Чому?" відповідали, що їм нема про що спілкуватися з цією людиною. Під час цього процесу я також дізналася, що так, як вони сиділи, їх посадив класний керівник. Вони почали кричати, що я не маю права їх пересаджувати, бо все одно прийде Ольга Володимирівна (класний керівник) і пересадить їх на старе місце, бо вона ж "старша" за мене. Мені довелося тактовно пояснити їм, що вони знаходяться в моєму кабінеті, на моєму уроці і я маю право посадити їх так, як мені зручніше.
Після обурення був момент апатії, тобто вони відмовлялися працювати. На це я звертати особливої уваги не стала, бо вони прагнули довести мене до сказу і тим самим зірвати урок. Зрозумівши, що це в них не вийде, бо я не реагую на їхні вигуки та поведінку, вони трошки заспокоїлися.
На наступному уроці вони вже без попереджень і зауважень сіли на те місце, куди я їх посадила. Мене це здивувало і порадувало.
Другий урок знову розпочався з відмови працювати. Щось в них трапилося на перерві (хтось побився з кимось) і вони після дзвонику активно продовжували це обговорювати. На мої прохання обговорити це після уроку реагували не дуже. Я вірішила запросити класного керівника на урок. Коли вона прийшла, атмосфера в класі трошки змінилася, діти перестали галасувати, і я мала змогу продовжувати урок.
Література в нас проходить здебільшого краще, ніж мова, бо дітям цікавіше обговорювати твори, особливо вірші. Великі твори вони не читають (відмовляються, кажуть, що є важливіщі справи), тому мені доводиться разом з ними прочитувати деякі важливі частини, а іноді і переказувати твір, щоб вони мали уявлення, про що йде мова.
Під час обговорення твору я намагаюся провести паралель із їхнім власним життєвим досвідом. Їм цікаво наводити приклади та розбиратися у ситуації. Тим самим я показую їм актуальність творів.
На мові намагаюсь подати новий матеріал таким чином, щоб вони його зрозуміли, малюю пошагові схеми. Під час опрацювання матеріалу та його закріплення подаю різнорівневі вправи, щоб вони мали змогу заробити хоч якусь оцінку. Деяких учнів прошу просто списати вправу з елементарним завданням (наприклад, вставити пропущені букви), щоб поставити їм хоча б 4 бали. Добре чи не дуже, але вони все ж таки працюють, а не сидять і галасують.
Звісно, є такі учні, які зовсім відмовляються працювати, щось писати. Для них в меня теж є завдання: прочитати правило у підручнику і розказати своїми словами або просто повторити. Це трошки відволікає їх від розмови з іншими.
Ось поки що так.
P.S. Не знаю, добре це чи погано, але коли я сказала дітям, що залишаюся з ними, вони зраділи. Залишилося тільки зрозуміти: зраділи вони від того, що я їм подобаюсь як вчитель, чи від того, що їм подобається мене зводити з глузду.
Я вирішила, що для того, щоб вони почали звертати на мене увагу, мені потрібно вивести їх з зони комфорту. Для цього я вирішила зробити такий крок: я їх попересаджувала за принципом "хто з ким не спілкується". Спочатку було обурення: "Я не буду з ним/нею сидіти!!!" На питання "Чому?" відповідали, що їм нема про що спілкуватися з цією людиною. Під час цього процесу я також дізналася, що так, як вони сиділи, їх посадив класний керівник. Вони почали кричати, що я не маю права їх пересаджувати, бо все одно прийде Ольга Володимирівна (класний керівник) і пересадить їх на старе місце, бо вона ж "старша" за мене. Мені довелося тактовно пояснити їм, що вони знаходяться в моєму кабінеті, на моєму уроці і я маю право посадити їх так, як мені зручніше.
Після обурення був момент апатії, тобто вони відмовлялися працювати. На це я звертати особливої уваги не стала, бо вони прагнули довести мене до сказу і тим самим зірвати урок. Зрозумівши, що це в них не вийде, бо я не реагую на їхні вигуки та поведінку, вони трошки заспокоїлися.
На наступному уроці вони вже без попереджень і зауважень сіли на те місце, куди я їх посадила. Мене це здивувало і порадувало.
Другий урок знову розпочався з відмови працювати. Щось в них трапилося на перерві (хтось побився з кимось) і вони після дзвонику активно продовжували це обговорювати. На мої прохання обговорити це після уроку реагували не дуже. Я вірішила запросити класного керівника на урок. Коли вона прийшла, атмосфера в класі трошки змінилася, діти перестали галасувати, і я мала змогу продовжувати урок.
Література в нас проходить здебільшого краще, ніж мова, бо дітям цікавіше обговорювати твори, особливо вірші. Великі твори вони не читають (відмовляються, кажуть, що є важливіщі справи), тому мені доводиться разом з ними прочитувати деякі важливі частини, а іноді і переказувати твір, щоб вони мали уявлення, про що йде мова.
Під час обговорення твору я намагаюся провести паралель із їхнім власним життєвим досвідом. Їм цікаво наводити приклади та розбиратися у ситуації. Тим самим я показую їм актуальність творів.
На мові намагаюсь подати новий матеріал таким чином, щоб вони його зрозуміли, малюю пошагові схеми. Під час опрацювання матеріалу та його закріплення подаю різнорівневі вправи, щоб вони мали змогу заробити хоч якусь оцінку. Деяких учнів прошу просто списати вправу з елементарним завданням (наприклад, вставити пропущені букви), щоб поставити їм хоча б 4 бали. Добре чи не дуже, але вони все ж таки працюють, а не сидять і галасують.
Звісно, є такі учні, які зовсім відмовляються працювати, щось писати. Для них в меня теж є завдання: прочитати правило у підручнику і розказати своїми словами або просто повторити. Це трошки відволікає їх від розмови з іншими.
Ось поки що так.
P.S. Не знаю, добре це чи погано, але коли я сказала дітям, що залишаюся з ними, вони зраділи. Залишилося тільки зрозуміти: зраділи вони від того, що я їм подобаюсь як вчитель, чи від того, що їм подобається мене зводити з глузду.
Щоб там не було, ви для них кращий варіант, ніж прийде ....
ОтветитьУдалитьВаш запис мене відверто порадував, ви справді подорослішали. Вам справді потрібно виробити певну техніку спілкування з учнями, пробувати, пробувати, поки не знайдете їхнє слабке місце.
Дуже корисно переконати себе і частіше перед початком спілкування з ними промовляти собі:
- мені подобається, що я тут (треба переконати себе в цьому)
- мені подобається, що ви тут
- знаю, що я знаю ... (тут треба придумати формулювання в чому на 100% впевнені) - я вам потрібна, і можу вас навчити, ви колись зрозумієте.
Повірте такий аутотренінг використовують навіть досвідчені. Усі наші проблеми починаються не від зовнішніх, а від внутрішніх чинників. Усе залежить від того, як ви сприймаєте ситуацію.
Зараз бажаю вам успішного понеділка.
Ви справді подорослішали. Тепер учіться діяти по-дорослому, але з любов'ю, бо які б ваші учні не були недовиховані, їм не пощастило вже тому, що біля них не було правильних дорослих.
а чи є серед них той, хто всіх заводить? Ви ж знаєте, що роботу починати треба саме з нього. а на які групи вони поділені?
Ще мене дуже порадувало, що у вас на уроках літератури краще. Це взагалі дуже гарний показник, як правило, все навпаки. значить, мова для них складна, хоча ви й намагаєтесь їм пояснювати, але вони не бачать сенсу у вивченні мови, тому ніяк себе не можуть пересилити? Давайте тоді подивимося на ваші конспекти уроків. Можливо, щось потрібно змінити у видах роботи і формі пояснення. Подумаємо над цим.
Успіхів, чекаю наступних записів.
На нашому блозі "Практика..." є розділ "Рекомендації блогеру" там дізнайтеся і приберіть перевірку словом, бо не зручно писати коментарі.